Rada miasta jarosławia
Rada Miasta Jarosławia VIII kadencji (2018-2024)
Przewodniczący Rady Miasta Jarosławia: Szczepan Łąka
Wiceprzewodniczące Rady Miasta Jarosławia: Bożena Łanowy, Agnieszka Wywrót
Skład Rady Miasta Jarosławia:
Piotr Baran
Dorota Batiuk-Jankiewicz
Magdalena Cisek-Skiba
Wanda Czerwiec
Witold Duszyński
Krzysztof Kiper
Sebastian Kogut
Piotr Kozak
Jarosław Litwiak
Antoni Lotycz
Bożena Łanowy
Szczepan Łąka
Jolanta Makarowska
Anetta Makarska
Marcin Nazarewicz
Wiesław Strzępek
Janusz Szkodny
Mariusz Walter
Maciej Wałęga
Monika Więckowska
Agnieszka Wywrót
sesje i uchwały rady miasta jarosławia w latach 2019-2022
W poszczególnych latach Rada Miasta Jarosławia odbyła:
2019 r. - 14 sesji, w tym 3 nadzwyczajne
2020 r. - 10 sesji, w tym 2 nadzwyczajne
2021 r. - 13 sesji, w tym 3 nadzwyczajne
2022 r. - 17 sesji, w tym 6 nadzwyczajnych
2023 r. - 14 sesji (w tym 1 uroczysta -13.06.2023) oraz 1 nadzwyczajna - 11.08.2023)
W latach 2019-2023 Rada Miasta Jarosławia podjęła łącznie 923 uchwały i 1 apel. Zdecydowana większość uchwał podjętych przez Radę odnosiła się do kwestii finansowych. Na ich mocy wprowadzano zmiany w uchwale budżetowej oraz w wieloletniej prognozie finansowej miasta, udzielano pomocy finansowej w postaci dotacji celowych, a także ustalano stawki podatków i opłat lokalnych.
Drugim często poruszanym na sesjach rady obszarem były sprawy organizacyjne i ustrojowe. W tej dziedzinie Radni ustalali nazwy ulic położonych na terenie miasta, przyjmowali plany pracy poszczególnych Komisji oraz przekazywali wnioski do załatwienia według ich właściwości.
Wszystkie te uchwały można podzielić na trzy kategorie ze względu na ich zakres przedmiotowy:
• uchwały finansowe – uchwały związane w szczególności z budżetem Jarosławia, wieloletnią prognozą finansową, zaciąganiem zobowiązań, przyznawaniem dotacji na cele publiczne, aplikowaniem o środki unijne, ustalaniem zasad i wysokości finansowania zadań, których realizatorem nie była Gmina Miejska Jarosław,
• uchwały merytoryczne – uchwały związane w szczególności z realizacją zadań Gminy Miejskiej Jarosław, w tym przyjmujące wszelkiego rodzaju dokumenty związane z obrotem nieruchomościami, zagospodarowaniem przestrzennym, funkcjonowaniem innych jednostek podległych miastu,
• uchwały organizacyjne – uchwały związane w szczególności ze zmianami organizacyjnymi, nadawaniem statutów, przeprowadzaniem kontroli, zawieraniem porozumień z innymi podmiotami w celu realizacji określonych zadań.
Najwięcej uchwał dotyczyło kwestii finansowych i merytorycznych.